Debata nr. 1

Archiwalne debaty i głosowania
Awatar użytkownika
Malik-al-Mulk
Gwiazda Stadionu
Posty: 371
Rejestracja: 15 lis 2008, o 20:25
Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Chattycji i Shanii

Re: Debata nr. 1

Postautor: Malik-al-Mulk » 28 maja 2009, o 15:39

Statut vol.2



Kod: Zaznacz cały

Statut Mikroświatowej Unii Piłkarskiej

W trosce o rozwój mikroświatowego sportu, a w szczególności piłki nożnej, stanowimy niniejszy statut organizacji między-v-narodowej, zwanej Mikroświatową Unią Piłkarską.

Art. 1

Mikroświatowa Unia Piłkarska, zwana dalej Organizacją, jest apolityczna. Zrzesza ona państwa oraz federacje piłkarskie państw v-świata.


Art. 2
członkiem organizacji może zostać każde państwo oraz federacja piłkarska spełniająca warunki określone osobnym rozporządzeniem.


Art. 3

Członek organizacji zobowiązany jest zaakceptować niniejszy statut i inne prawa organizacji.

Art. 4

Najwyższą władzą Mikroświatowej Unii Piłkarskiej jest Zarząd MUP sprawujący władzę wykonawczą, złożony z Prezesa, vice-prezesa oraz sekretarza..

Art. 5

1) władzą prawodawczą Mikroświatowej Unii Piłkarskiej jest Rada Delegatów, złożona z przedstawicieli poszczególnych Członków organizacji.

2) Na każdego członka organizacji przypada jeden Delegat Główny oraz maksymalnie trzech pomocniczych.

3) Na jednego Członka organizacji przypada jeden głos w Radzie Delegatów.

4) Członek organizacji może zrezygnować z wyznaczania Delegata Pomocniczego.

Art. 6

Na forum MUP mogą przebywać obserwatorzy. Za obserwatora uważa się każdego obywatela mikroświata chcącego uczestniczyć w życiu organizacji. Zasady nadawania statusu obserwatora określa odrębne rozporządzenie.

Art. 7

Rada Delegatów podejmuje decyzje poprzez głosowanie. Głosowania przeprowadzane są jawnie. Wiążący głos oddają delegaci główni członków organizacji. Decyzje zapadają zwykłą większością głosów, chyba że przepisy niniejszego statutu mówią inaczej.

Art. 8

W celu sprawnego zarządzania działaniami organizacji, Rada Delegatów powołuje Prezesa. Kadencja Prezesa trwa trzy miesiące, jednak jeżeli żadna z delegacji nie zgłosi sprzeciwu, jest ona automatycznie przedłużana o kolejne trzy miesiące. Kandydatury na prezesa, spośród ogółu reprezentantów, zgłaszają reprezentanci główni.

Art. 9

Wybory na Prezesa ogłasza ustępujący Prezes lub w przypadku jego nieaktywności, dowolny główny reprezentant. Wybory odbywają się niezwłocznie, z uwzględnieniem tygodniowego terminu na zgłaszanie kandydatów i trzydniowego terminu głosowania.

Art. 10

Prezes jest jednocześnie członkiem Rady Delegatów.

Art. 11

Prezes powołuje vice-prezesa oraz sekretarza którzy łącznie stanowią Zarząd Organizacji odpowiadający za:
- dbanie o prawidłową organizację v-Mundialu,
- dbanie o promocję v-mundialu oraz promocja organizacji,
- przestrzeganie praw oraz statutu,
- podejmowanie ostatecznej decyzji w sprawach przyjęcia członka, zawieszenia lub wykluczenia z Organizacji,
- akceptowanie oraz wydalanie nowych delegatów,
- podejmowanie ostatecznej decyzji w sprawie wniosków delegatów,
- pilnowanie porządku na forum MUP,
- zarządzanie majątkiem organizacji.


Art. 12
Prezes odpowiada za:
- reprezentowanie organizacji na zewnątrz,
- Prowadzenie i dbanie o prządek obrad Rady Delegatów,
- Prowadzenie i dbanie o prządek obrad Zarządu MUP,
- składanie Delegatom informacji o stanie MUP i podejmowanych na bieżąco decyzjach.


Art. 13
W celu zarządzania Organizacją, Prezes wspólnie z Zarządem Organizacji wydaje zarządzenia. Zarządzenia Prezesa, na wniosek każdego przedstawiciela głównego mogą zostać poddane głosowaniu Rady Delegatów, która poprzez głosowanie ma prawo je anulować lub modyfikować. Aby uzyskać ważność, zarządzenia muszą być opublikowane przez Prezesa w odpowiednim dziale na forum Organizacji.


Art. 14

Rada Delegatów odpowiada za:
- Wybór organizatora rozgrywek,
- Uchwalanie statutu MUP,
- Wybór Prezesa,
- władza jurysdykcyjna,
- Zatwierdzanie i nadawanie statusu obserwatora,
- przyjmowanie i wydalanie nowych członków organizacji,
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków delegatów,
- oraz za wszelkie nieuregulowane statutem sprawy.

Art. 15

Rada Delegatów może zawiesić w prawach członka lub odwołać delegata gdy liczba jego nieobecności podczas głosowań przekroczy 50% oraz jednocześnie nieobecność delegata na forum przekroczy miesiąc. Rada Delegatów podejmuje decyzje zwykłą większością głosów po czym wnosi do Zarządu o poinformowanie władz państwa z którego pochodził odwołany delegat by na jego miejsce wyznaczono nowego.

Art. 16

W przypadku udowodnionego niesportowego lub nieuczciwego zachowania się, lub też w przypadku łamania praw Organizacji, Rada Delegatów zdobywając 3/4 głosów ma prawo:

- wydalić z organizacji członka lub jego reprezentanta.
- zawiesić w prawach członka organizacji lub jego reprezentanta

Art. 17

Niniejszy statut wchodzi w życie w momencie uchwalenia.
Delegat Główny Chattyckiej Federacji Piłkarskiej
Trener Zjednoczonych Emiratów Chattyckich
Trener Medii Ghafur

Awatar użytkownika
Malik-al-Mulk
Gwiazda Stadionu
Posty: 371
Rejestracja: 15 lis 2008, o 20:25
Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Chattycji i Shanii

Re: Debata nr. 1

Postautor: Malik-al-Mulk » 29 maja 2009, o 10:22

Chciałbym zaznaczyć że debata nie będzie trwała w nieskończoność... i dziś o 24:00 dobiega końca (nawet jeśli nie uda mi się jej zamknąć) w przypadku jeżeli ktoś uzna że znowu coś jest nie tak postaram się uwzględnić sugerowane poprawki w statucie (wiecie jak to jest... jak to mawiają szoszoini, czasami mnie też, real połknie) i około południa przeprowadzimy głosowanie nad jego przyjęciem bądź odrzuceniem.
Delegat Główny Chattyckiej Federacji Piłkarskiej
Trener Zjednoczonych Emiratów Chattyckich
Trener Medii Ghafur

KSGr.vD

Re: Debata nr. 1

Postautor: KSGr.vD » 29 maja 2009, o 20:10

Na wstępie przed głosowaniem prosiłbym o ujednolicenie zapisu statutu w kwestii wielkich i małych liter oraz jeśłi to mozłiwe o odpowiedź na dwa pytania odnośnie:
1.
Art. 8
W celu sprawnego zarządzania działaniami organizacji, Rada Delegatów powołuje Prezesa. Kadencja Prezesa trwa trzy miesiące, jednak jeżeli żadna z delegacji nie zgłosi sprzeciwu, jest ona automatycznie przedłużana o kolejne trzy miesiące. Kandydatury na prezesa, spośród ogółu reprezentantów, zgłaszają reprezentanci główni.

Art. 9
Wybory na Prezesa ogłasza ustępujący Prezes lub w przypadku jego nieaktywności, dowolny główny reprezentant. Wybory odbywają się niezwłocznie, z uwzględnieniem tygodniowego terminu na zgłaszanie kandydatów i trzydniowego terminu głosowania.

- Jak ma wyglądać zgłaszanie, a w zasadzie nie zgłaszanie sprzeciwu wobec przedłużenia kadencji Prezesa i kiedy ma to być przeprowadzane, czy to w momencie gdy nie zgłosza się kandydaci?

2.
Art. 13
W celu zarządzania Organizacją, Prezes wspólnie z Zarządem Organizacji wydaje zarządzenia. Zarządzenia Prezesa, na wniosek każdego przedstawiciela głównego mogą zostać poddane głosowaniu Rady Delegatów, która poprzez głosowanie ma prawo je anulować lub modyfikować. Aby uzyskać ważność, zarządzenia muszą być opublikowane przez Prezesa w odpowiednim dziale na forum Organizacji.

- Zatem pod zarządzeniami wydawanymi przez Zarząd muszą być 3 podpisy, Prezesa, Vice i Sekretarza, w przeciwnym wypadku zarządzenia nie można wprowadzić, czy to nie nazbyt ograniczające, mimo iż to Prezes powołuje sobie współpracowników?

Awatar użytkownika
Malik-al-Mulk
Gwiazda Stadionu
Posty: 371
Rejestracja: 15 lis 2008, o 20:25
Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Chattycji i Shanii

Re: Debata nr. 1

Postautor: Malik-al-Mulk » 30 maja 2009, o 15:47

KSGr.vD pisze:Na wstępie przed głosowaniem prosiłbym o ujednolicenie zapisu statutu w kwestii wielkich i małych liter oraz jeśłi to mozłiwe o odpowiedź na dwa pytania odnośnie:
1.
Art. 8
W celu sprawnego zarządzania działaniami organizacji, Rada Delegatów powołuje Prezesa. Kadencja Prezesa trwa trzy miesiące, jednak jeżeli żadna z delegacji nie zgłosi sprzeciwu, jest ona automatycznie przedłużana o kolejne trzy miesiące. Kandydatury na prezesa, spośród ogółu reprezentantów, zgłaszają reprezentanci główni.

Art. 9
Wybory na Prezesa ogłasza ustępujący Prezes lub w przypadku jego nieaktywności, dowolny główny reprezentant. Wybory odbywają się niezwłocznie, z uwzględnieniem tygodniowego terminu na zgłaszanie kandydatów i trzydniowego terminu głosowania.

- Jak ma wyglądać zgłaszanie, a w zasadzie nie zgłaszanie sprzeciwu wobec przedłużenia kadencji Prezesa i kiedy ma to być przeprowadzane, czy to w momencie gdy nie zgłosza się kandydaci?

2.
Art. 13
W celu zarządzania Organizacją, Prezes wspólnie z Zarządem Organizacji wydaje zarządzenia. Zarządzenia Prezesa, na wniosek każdego przedstawiciela głównego mogą zostać poddane głosowaniu Rady Delegatów, która poprzez głosowanie ma prawo je anulować lub modyfikować. Aby uzyskać ważność, zarządzenia muszą być opublikowane przez Prezesa w odpowiednim dziale na forum Organizacji.

- Zatem pod zarządzeniami wydawanymi przez Zarząd muszą być 3 podpisy, Prezesa, Vice i Sekretarza, w przeciwnym wypadku zarządzenia nie można wprowadzić, czy to nie nazbyt ograniczające, mimo iż to Prezes powołuje sobie współpracowników?



druga sprawa faktycznie warta uwagi i poprawek zajmę sie tym i do jutra wstawię propozycję swoją,

pierwsza sprawa to by się odbywało jak dotychczas ale może i to jest warte uregulowania więc również to skoryguje... dziękuję za cenne uwagi ;) jutro z rana lub dzis wieczorem zaczne głosowanie :)
Delegat Główny Chattyckiej Federacji Piłkarskiej
Trener Zjednoczonych Emiratów Chattyckich
Trener Medii Ghafur

Awatar użytkownika
Malik-al-Mulk
Gwiazda Stadionu
Posty: 371
Rejestracja: 15 lis 2008, o 20:25
Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Chattycji i Shanii

Re: Debata nr. 1

Postautor: Malik-al-Mulk » 31 maja 2009, o 14:20

Ostateczna, mam nadzieje, wersja statutu.

Statut Mikroświatowej Unii Piłkarskiej

W trosce o rozwój mikroświatowego sportu, a w szczególności piłki nożnej, stanowimy niniejszy statut organizacji między-v-narodowej, zwanej Mikroświatową Unią Piłkarską.

Art. 1

Mikroświatowa Unia Piłkarska, zwana dalej organizacją, jest apolityczna. Zrzesza ona państwa oraz federacje piłkarskie państw v-świata.


Art. 2
członkiem organizacji może zostać każde państwo oraz federacja piłkarska spełniająca warunki określone osobnym rozporządzeniem.


Art. 3

Członek organizacji zobowiązany jest zaakceptować niniejszy statut i inne prawa organizacji.

Art. 4

Najwyższą władzą Mikroświatowej Unii Piłkarskiej jest Zarząd MUP sprawujący władzę wykonawczą, złożony z prezesa, vice-prezesa oraz sekretarza.

Art. 5

1) władzą prawodawczą Mikroświatowej Unii Piłkarskiej jest Rada Delegatów, złożona z przedstawicieli poszczególnych członków organizacji.

2) Na każdego członka organizacji przypada jeden Delegat Główny oraz maksymalnie trzech pomocniczych.

3) Na jednego członka organizacji przypada jeden głos w Radzie Delegatów.

4) Członek organizacji może zrezygnować z wyznaczania Delegata Pomocniczego.

Art. 6

Na forum MUP mogą przebywać obserwatorzy. Za obserwatora uważa się każdego obywatela mikroświata chcącego uczestniczyć w życiu organizacji. Zasady nadawania statusu obserwatora określa odrębne rozporządzenie.

Art. 7

Rada Delegatów podejmuje decyzje poprzez głosowanie. Głosowania przeprowadzane są jawnie. Wiążący głos oddają delegaci główni członków organizacji. Decyzje zapadają zwykłą większością głosów, chyba że przepisy niniejszego statutu mówią inaczej.

Art. 8

1) W celu sprawnego zarządzania działaniami organizacji, Rada Delegatów powołuje prezesa. Kadencja prezesa trwa trzy miesiące.

2) Jeżeli żadna z delegacji nie zgłosi sprzeciwu w przeciągu 7 dni od zakończenia kadencji ustępującego prezesa, jest ona automatycznie przedłużana o kolejne trzy miesiące. Sprzeciw jest wyrażony poprzez zgłoszenie własnego kandydata lub poprzez post z uzasadnieniem sprzeciwu wobec kontynuacji prezesury ustępującego prezesa.

3) Kandydatury na prezesa, spośród ogółu reprezentantów, zgłaszają reprezentanci główni.

Art. 9

Wybory na Prezesa ogłasza ustępujący prezes lub w przypadku jego nieaktywności, dowolny delegat glówny. Wybory odbywają się niezwłocznie, z uwzględnieniem tygodniowego terminu na zgłaszanie kandydatów i trzydniowego terminu głosowania.

Art. 10

Prezes jest jednocześnie członkiem Rady Delegatów.

Art. 11

Prezes powołuje vice-prezesa oraz sekretarza którzy łącznie stanowią Zarząd MUP odpowiadający za:
- dbanie o prawidłową organizację v-mundialu i innych rozgrywek,
- dbanie o promocję v-mundialu oraz promocja organizacji,
- przestrzeganie praw oraz statutu,
- podejmowanie ostatecznej decyzji w sprawach przyjęcia członka, zawieszenia lub wykluczenia z organizacji,
- akceptowanie oraz wydalanie nowych delegatów,
- podejmowanie ostatecznej decyzji w sprawie wniosków delegatów,
- pilnowanie porządku na forum MUP,
- zarządzanie majątkiem organizacji.


Art. 12
Prezes odpowiada za:
- reprezentowanie organizacji na zewnątrz,
- prowadzenie i dbanie o prządek obrad Rady Delegatów,
- prowadzenie i dbanie o prządek obrad Zarządu MUP,
- składanie delegatom informacji o stanie MUP i podejmowanych na bieżąco decyzjach.


Art. 13

W celu zarządzania organizacją, prezes w porozumieniu z zarządem organizacji wydaje zarządzenia. Zarządzenia prezesa, na wniosek każdego przedstawiciela głównego mogą zostać poddane głosowaniu Rady Delegatów, która poprzez głosowanie ma prawo je anulować lub modyfikować. Aby uzyskać ważność, zarządzenia muszą być opublikowane przez prezesa w odpowiednim dziale na forum organizacji.


Art. 14

Rada Delegatów odpowiada za:
- wybór organizatora rozgrywek,
- uchwalanie statutu MUP,
- wybór Prezesa,
- władza jurysdykcyjna,
- Zatwierdzanie i nadawanie statusu obserwatora,
- przyjmowanie i wydalanie nowych członków organizacji,
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków delegatów,
- oraz za wszelkie nieuregulowane statutem sprawy.

Art. 15

Rada Delegatów może zawiesić w prawach członka lub odwołać delegata gdy liczba jego nieobecności podczas głosowań przekroczy 50% oraz jednocześnie nieobecność delegata na forum przekroczy miesiąc. Rada Delegatów podejmuje decyzje zwykłą większością głosów po czym wnosi do Zarządu MUP o poinformowanie władz państwa z którego pochodził odwołany delegat by na jego miejsce wyznaczono nowego.

Art. 16

W przypadku udowodnionego niesportowego lub nieuczciwego zachowania się, lub też w przypadku łamania praw organizacji, Rada Delegatów zdobywając 3/4 głosów ma prawo:

- wydalić z organizacji członka lub jego reprezentanta.
- zawiesić w prawach członka organizacji lub jego reprezentanta

Art. 17

Niniejszy statut wchodzi w życie w momencie uchwalenia.



Rozpoczynamy głosowanie nad przyjęciem lub odrzuceniem statutu oto opcje:

- Za
- Wstrzymuje się
- Przeciw
Delegat Główny Chattyckiej Federacji Piłkarskiej
Trener Zjednoczonych Emiratów Chattyckich
Trener Medii Ghafur

Orzi

Re: Debata nr. 1

Postautor: Orzi » 31 maja 2009, o 14:39

Za

Awatar użytkownika
Malik-al-Mulk
Gwiazda Stadionu
Posty: 371
Rejestracja: 15 lis 2008, o 20:25
Lokalizacja: Zjednoczone Emiraty Chattycji i Shanii

Re: Debata nr. 1

Postautor: Malik-al-Mulk » 31 maja 2009, o 14:49

ZA
Delegat Główny Chattyckiej Federacji Piłkarskiej
Trener Zjednoczonych Emiratów Chattyckich
Trener Medii Ghafur

Awatar użytkownika
Said al Falim
Junior
Posty: 80
Rejestracja: 23 paź 2008, o 17:59
Federacja: Rajńska Federacja Piłkarska
Lokalizacja: Al Rajn

Re: Debata nr. 1

Postautor: Said al Falim » 31 maja 2009, o 16:36

ZA
(-) Ekscelencja Said al Falim
- Sekretarz MUP
- Trener Arabic Al Muhar

Henryk Jordan

Re: Debata nr. 1

Postautor: Henryk Jordan » 31 maja 2009, o 18:08

Za

Mike von Laue
Junior
Posty: 84
Rejestracja: 20 lis 2007, o 15:03
Lokalizacja: Natania

Re: Debata nr. 1

Postautor: Mike von Laue » 31 maja 2009, o 18:10

Przeciw


Wróć do „Archiwum Obrad”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości